Berita Utama

Lelaki berkempen PRU15, halang tugas polis ditahan

Suspek merupakan pemimpin peringkat akar umbi sebuah parti politik

KUALA LUMPUR, 18 Rabiulawal 1444H, Sabtu – Seorang pemimpin peringkat akar umbi sebuah parti politik ditahan kerana disyaki melakukan provokasi dan menghalang tugas anggota polis di Taman Koperasi Polis Fasa 2 di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Sentul ACP Beh Eng Lai berkata lelaki berusia 44 tahun itu ditahan selepas pihaknya menerima laporan daripada orang awam berhubung tindakannya memberikan ucapan awam menggunakan pembesar suara dan menghalang lalu lintas kira-kira 5.45 petang.

Beliau berkata polis yang tiba di lokasi kejadian mendapati lelaki terbabit sedang memegang sebatang kayu yang diikat bersama bendera parti politik dan berkempen berhubung Pilihan Raya Umum ke-15.

“Kita menasihati individu tersebut untuk beredar tetapi dia enggan dan bertindak melakukan provokasi.

Individu itu dibebaskan hari ini dan kes disiasat di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam dalam menjalankan tugas serta Seksyen 283 Kanun Keseksaan kerana telah membuat halangan di jalan awam,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button