Berita Utama

Polis tahan pemandu dalam video tular insiden langgar lari

Suspek ditahan pihak polis kira-kira jam 6.51 petang semalam

KUALA LUMPUR, 13 Muharram 1442H, Selasa – Polis Diraja Malaysia (PDRM) menahan seorang pemandu kereta yang dipercayai terlibat dalam kes langgar lari sebuah motosikal bersama pembonceng di Kilometer 56.4 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak menghala ke Kuala Lumpur pada Isnin.

Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Bukit Aman Datuk Azisman Alias berkata video kemalangan itu tersebar luas di media sosial dan mencetuskan kemarahan netizen.

Beliau berkata pihaknya telah menjalankan siasatan berhubung maklumat video tular itu dan menahan suspek pada kira-kira 6.51 petang.

“Kemalangan berlaku apabila pemandu kereta berkenaan telah mengubah haluan dari lorong kiri ke lorong kecemasan untuk memotong kenderaan di hadapan dan telah melanggar motosikal yang sedang menggunakan lorong kecemasan itu dan terus melarikan diri,” menurutnya dalam kenyataan.

Azisman berkata mangsa iaitu penunggang dan pembonceng motosikal terbabit telah dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Bentong,

Tindakan pantas JSPT menahan suspek dalam kes itu telah meredakan kemarahan netizen terhadap pemandu kereta terbabit, menurut kenyataan itu. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button