Berita Utama

Ahmad Samsuri menghadap Sultan Terengganu esok, mohon bubar DUN

Cadangan tarikh pembubaran akan diumum selepas selesai menghadap

KUALA TERENGGANU, 9 Zulhijjah 1444H, Isnin – Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar akan menghadap Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin esok, untuk mendapat perkenan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Negeri (PRN).

Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rhu Rendang itu, beliau akan mempersembahkan cadangan tarikh pembubaran DUN kepada baginda di Istana Syarqiyyah di sini pada 9 pagi.

Ditanya mengenai tarikh yang dicadangkan, beliau berkata, perkara itu akan diumumkan selepas selesai beliau menghadap Tuanku Sultan.

“Esok saya akan menghadap Tuanku pada sebelah pagi, sudah dapat perkenan untuk menghadap ….  Sebaik saya sembah maklum Tuanku (baru umum tarikh) …. Lebih cantik saya maklumkan Tuanku dulu, insya-Allah lepas itu buat kenyataan,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Ahmad Samsuri turut memberitahu tempoh mandat DUN Terengganu akan berakhir pada 30 Jun ini.

DUN Terengganu mempunyai 32 kerusi yang menyaksikan 22 kerusi dikuasai PAS selepas Pilihan Raya Umum ke-14, manakala selebihnya milik Barisan Nasional (BN).- Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button