Berita Utama

Babi masuk kompleks beli-belah

Tular video babi berkeliaran di dalam sebuah kedai sukan

PUTRAJAYA, 20 Rabiulakhir 1442H, Ahad – Kompleks beli-belah Alamanda di sini kecoh apabila seekor babi hutan tiba-tiba masuk ke dalam bangunan itu, pada tengah hari tadi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Putrajaya Shaari Abdullah berkata, pihaknya menerima panggilan  mengenai kejadian itu pada pukul 12.38 tengah hari.

Katanya, lapan anggota bersama dua jentera tiba pada pukul 12.47 tengah hari dan bertindak menghalau haiwan itu keluar daripada bangunan kompleks beli-belah berkenaan.

“Haiwan berkenaan telah menuju ke arah padang ragbi Presint 16 dan kes itu diserahkan kepada Bahagian Hidupan Liar Perbadanan Putrajaya (PPj) untuk tindakan selanjutnya,” katanya kepada pemberita.

Beberapa klip video dan gambar tular di laman Twitter, menunjukkan seekor babi berkeliaran di dalam sebuah kedai sukan di Alamanda.

Shaari berkata, operasi menembak babi diadakan pada setiap Ahad di Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan ini.

Justeru, beliau memohon pegawai terlibat untuk menghubungi Bahagian Hidupan Liar PPj, jika terdapat kes seperti itu untuk memudahkan pemantauan oleh pihak bomba, bagi memastikan keselamatan dan harta benda awam terjaga. -Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button