Berita Utama

PDRM tawar 50 peratus diskaun bayar saman guna aplikasi: KPN

Bermula hari ini hingga 11 April melalui aplikasi 'MyBayarSaman'

KUALA LUMPUR, 11 Syaaban 1442H, Khamis – Rakyat Malaysia yang mempunyai saman kompaun trafik Polis Diraja Malaysia (PDRM) boleh menikmati tawaran diskaun sehingga 50 peratus bermula hari ini hingga 11 April menerusi portal dan aplikasi “MyBayarSaman”.

Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata tawaran itu diberikan kepada mereka menerusi pendaftaran portal dan aplikasi mudah alih “MyBayar Saman” bagi memberi kemudahan melunaskan kompaun saman trafik secara dalam talian.

Beliau berkata tawaran diskaun itu bagaimanapun tidak terpakai untuk kesalahan utama trafik antaranya melanggar lampu isyarat merah; memandu melebihi had laju ditetapkan; memotong garisan berkembar; menggunakan telefon semasa memandu dan memandu di lorong kecemasan.

“Menerusi aplikasi ini orang awam dapat melakukan pembayaran secara dalam talian tanpa perlu beratur bersesak di kaunter-kaunter bayaran sedia ada sebelum ini,” katanya.

Beliau berkata dalam demikian pada sidang media selepas melancarkan sistem bayaran saman secara dalam talian (MyBayar Saman) Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik di Bukit Aman, di sini. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button