Berita Utama

PRU15: Rundingan agihan kerusi Bersatu, PAS capai 30 peratus

Beberapa sesi perjumpaan akan dilakukan sehingga rundingan selesai

KUALA LUMPUR, 11 Ramadan 1442H, Jumaat – Rundingan pengagihan kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) antara Bersatu dengan PAS bagi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) kini mencapai 30 peratus dan dijangka diselesaikan secepat mungkin.

Timbalan Presiden Bersatu Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata perkembangan itu melibatkan rundingan agihan kerusi bagi kawasan di Semenanjung dan pada masa sama, rundingan dengan rakan komponen Perikatan Nasional (PN) yang lain khususnya di Sabah juga diteruskan.

Beliau yang turut mengetuai Bersatu dalam perundingan kerusi bagi PN pada PRU15 itu menjelaskan, beberapa sesi perjumpaan akan dilakukan sehingga rundingan itu selesai.

“Saya jangka rundingan akan selesai tidak lama lagi dan kita juga syorkan supaya setiap parti kemukakan kerusi yang ingin mereka bertanding sebelum teruskan perbincangan,” katanya ketika ditemui pemberita pada majlis penutup Program Srikandi Muda Leadership Empowerment di ibu negara, hari ini.

Ahmad Faizal berkata perbincangan itu bagi memastikan tiada pertindihan kerusi berlaku antara parti komponen dalam PN.

Baru-baru ini, satu perjumpaan diadakan antara Bersatu dengan PAS bagi membincangkan pembahagian kerusi PRU15. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button