Berita Utama

Ayuh! Guna media sosial ‘perang’ propaganda dengan Israel

PEMBINA ajak mahasiswa agresif bersolidariti untuk Palestin

BANGI, 1 Syawal 1442H, Khamis – Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) meminta mahasiswa lebih agresif bersolidariti untuk Palestin yang tatkala ini diserang rejim Zionis Israel.

Gesaan itu susulan melihat pihak yang menyokong negara pengganas berkenaan mula bertindak agresif menyampaikan propaganda bagi menekan propaganda yang sedang dimainkan oleh umat Islam sedunia ketika ini.

Sebagai serangan balas, Presiden PEMBINA, Wafiq Azman menyarankan media sosial dimainkan untuk menyerang kembali propaganda tersebut.

“Dalam zaman serba canggih dan pantas hari ini, informasi, maklumat, solidariti dan sokongan kita akan mudah sampai kepada umat Islam di sana.

“Gunakan seberapa banyak platform yang boleh seperti Twitter, Facebook dan Instagram untuk berperang propaganda menentang propaganda yang dimainkan oleh Zionis Israel.

“Anda adalah mahasiswa, gunakan kreativiti dan inovasi masing-masing untuk sampaikan informasi mengenai situasi umat Islam di sana,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Selain itu, beliau turut meminta sumbangan berterusan oleh umat Islam di Malaysia kepada badan-badan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Palestin seperti Aman Palestin Berhad – rakan strategik Pembina – serta doa.

“Ianya sedikit sebanyak memberikan sokongan dan solidariti yang kukuh untuk mereka mempertahankan kiblat pertama umat Islam iaitu Masjid Al-Aqsa,” katanya.

Serangan Israel tanpa henti ke atas Gaza mengorbankan 87 orang termasuk 17 kanak-kanak dan hampir 500 yang lain cedera.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button