Berita Utama

Polis tahan lelaki dikatakan beri minum keras kepada bayi

Siasatan dapati lelaki itu mempunyai 14 rekod jenayah lampau

BALIK PULAU, 11 Zulkaedah 1442H, Selasa – Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan berhubung rakaman video menunjukkan seorang bayi diberi minuman alkohol yang tular di media sosial hari ini, dipercayai berlaku di sebuah flat di Teluk Bahang, di sini.

Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt Kamarul Rizal Jenal berkata lelaki berusia 19 tahun yang merupakan bapa kepada bayi itu ditahan di Teluk Bahang pada pukul 1.30 tengah hari, selepas polis menerima laporan berhubung video berkenaan.

Beliau berkata video berdurasi 30 saat memaparkan seorang lelaki yang dilihat memberi minuman tin dipercayai arak kepada seorang bayi itu menjadi tular di media sosial hari ini, mengundang kemarahan ramai anggota masyarakat.

“Berikutan itu, polis menahan lelaki berkenaan untuk membantu siasatan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurut beliau bayi lelaki berusia lima bulan itu telah dihantar ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.

Kamarul Rizal berkata siasatan mendapati lelaki yang ditahan itu mempunyai 14 rekod jenayah lampau dan dia juga merupakan orang pengawasan polis (OPP) di kawasan Teluk Bahang.

Beliau berkata lelaki itu akan direman dan kes disiasat mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button