Berita UtamaPendapat

Yahudi tiada hak di bumi Palestin

Atas dasar apa mereka berhak menceroboh Al-Aqsa?

YAHUDI tiada hak bumi di Palestin walaupun seinci tanah, apatah lagi Masjid Al-Aqsa. Mereka tiada hak kerana tidak beriman dengan Allah. Mereka juga tidak beriman dengan Nabi Muhamad ﷺ, bahkan nabi-nabi yang terdahulu termasuk Nabi Sulaiman.

Walaupun seorang menteri mereka mendakwa orang Yahudi berhak menziarahi Aqsa dan orang-orang Islam berhak membuat ibadah di Masijid Al-Aqsa. Atas dasar apa mereka berhak menziarahi Aqsa.

Haikal Sulaiman jika ada sekalipun bukan milik mereka kerana Yahudi di Palestin sekarang tidak beriman dengan Nabi Sulaiman. Bahkan mereka tidak beriman dengan semua nabi-nabi yang terdahulu.

Jika Nabi Sulaiman diutuskan semula nescaya Yahudi akan membunuh Nabi Sulaiman. Jika wujud Haikal Sulaiman sebagaimana yang didakwa, ianya milik umat Islam dan perlu dijaga oleh orang Islam.

Keturunan Yahudi di Palastin sekarang belum jelas adakah mereka betul-betul Yahudi. Lebih-lebih lagi kitab yang mereka gunakan adalah kitab palsu. Ritual agama mereka amalkan di Aqsa adalah ritual rekaan semata-mata tiada kaitan dengan syariat mana mana Nabi atau Rasul. Ritual pemujaan syaitan dan iblis semata-mata.

Yahudi yang datang ke Palestin adalah satu bangsa yang ditipu oleh gerakan Zionis sedunia. Kenapa tokoh Yahudi yang berusaha untuk menubuhkan negara Yahudi di Palestin tidak datang menetap di Palestin dan memimpin bangsa mereka di Palestin . Mereka kekal tinggal di negara Barat hidup senang tanpa sebarang ancaman.

Pemuka-pemuka mereka merancang gerakan di luar Palestin. Mereka sendiri tidak sanggup untuk menetap di Palestin kerana semua dakyah mereka adalah pembohongan semata-mata.

Jika pemuka-pemuka mereka benar benar beriman dengan dakyah sudah tentu mereka orang pertama datang ke Aqsa untuk mengadakan ritual serta memimpin bangsa mereka mengharungi cabaran yang ada.

Apa yang berlaku ialah Yahudi yang datang ke Palestin tidak sahih keturunan mereka dan tidak sahih sama ada mereka ada agama atau tidak beragama.

Merekalah sebenarnya goyim (hamba yang bodoh). Tiada keamanan bagi Yahudi di bumi Palestin hingga hari kiamat. Mereka akan dikuburkan dengan penuh kehinaan.

Ustaz Sharipudin Abdul Kadir
Ketua Perhubungan ISMA Negeri Kelantan

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button