Berita Utama

PM mengadap Agong, dipercayai persembah cadangan senarai Kabinet

Kenderaan dinaiki PM tiba di perkarangan istana pada 10.53 pagi

KUANTAN, 17 Muharram 1443H, Khamis – Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini menghadap Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, dipercayai bagi mempersembahkan cadangan senarai Kabinet kepada Seri Paduka di Istana Abdulaziz di sini.

Kenderaan dinaiki perdana menteri tiba di perkarangan istana pada 10.53 pagi dengan diiringi tiga kenderaan lain dan kawalan polis trafik.

Perdana menteri dipercayai mempersembahkan cadangan senarai itu untuk mendapat perkenan Al-Sultan Abdullah sebelum diumumkan, yang dijangka pada petang ini.

Pengumuman itu sekali gus akan dapat menamatkan spekulasi mengenai senarai jemaah menteri baharu, memandangkan sebelum ini terdapat beberapa senarai tular di media sosial, namun dinafikan oleh Ismail Sabri yang meminta masyarakat menunggu senarai rasmi daripada beliau.

Desas-desus kehadiran perdana menteri ke Pahang mula tersebar sejak semalam, menyebabkan perkarangan Istana Abdulaziz mula dikunjungi pengamal media sejak pagi tadi. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button