Berita Utama

Kerjasama Warisan-MUDA bukan ancaman kepada PH

Warisan secara rasmi lebar sayap ke Semenanjung Malaysia hari ini

SHAH ALAM, 12 Jamadilawal 1443H, Jumaat – Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) Mohamad Sabu menganggap kerjasama yang terjalin di antara Parti Warisan Sabah (Warisan) dan Parti Ikatan Demokratik Malaysia (MUDA) bukanlah ancaman kepada Pakatan Harapan (PH).

“Bagi saya tidak ada ancaman penubuhan parti-parti politik ini dan sama ada perlu atau tidak kerjasama dengan parti politik ini, ia akan kita bincang di peringkat PH.

“Kita akan berbincang di peringkat Majlis Presiden PH kalau ada permohonan dan memanglah di atas konsep khemah besar kita kena mencari sahabat yang ramai untuk hadapi pilihan raya akan datang,” katanya kepada media selepas pelancaran buku yang ditulisannya, ‘Juang Mat Sabu’, hari ini.

Mohamad berkata PH perlu mengadakan perbincangan itu susulan kekalahannya pada Pilihan Raya Negeri Melaka baru-baru ini, yang memerlukan pakatan itu mencari kekuatan baharu.

Warisan secara rasminya melebarkan sayapnya ke Semenanjung Malaysia hari ini dengan harapan menjadi landasan dalam mengubah landskap politik negara di peringkat nasional.

Selain MUDA, Warisan juga terbuka untuk bekerjasama dan membentuk gabungan dengan mana-mana parti lain bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button