Berita Utama

COVID-19: 6 kes baharu hari ini

KKM turut kesan 2 kes pulih daripada wabak hari ini

KUALA LUMPUR, 18 Muharram 1442H, Ahad – Kes positif COVID-19 kekal mencatat satu angka hari ini dengan enam kes baharu melibatkan tiga kes penularan tempatan dan tiga kes import.

Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah berkata tiga kes penularan dalam negara itu membabitkan dua kes daripada Kluster Benteng LD dan satu kes Jangkitan Pernafasan Akut Teruk (SARI) yang dikesan di sebuah pusat perubatan dan sedang mendapatkan rawatan di Hospital Pulau Pinang.

Beliau berkata tiga kes import pula dilaporkan di Wilayah Persekutuan yang mendapat jangkitan dari Indonesia dan Bangladesh, dengan kesemua mereka merupakan rakyat asing.

“Ini menjadikan jumlah kes positif COVID-19 di Malaysia sebanyak 9,397 kes. Jumlah kes aktif dengan kebolehjangkitan COVID-19 pula 154 kes,” katanya dalam kenyataan mengenai perkembangan COVID-19 di sini, hari ini.

Beliau berkata terdapat dua kes pulih daripada COVID-19 hari ini, menjadikan jumlah kumulatif kes pulih sepenuhnya sebanyak 9,115 kes atau 97 peratus daripada jumlah keseluruhan kes. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button