Berita Utama

Bekas MB Perlis tiba di mahkamah bagi pertuduhan di bawah Akta SPRM

Azlan akan menghadapi pertuduhan di hadapan Hakim Norsalha Hamzah

KANGAR, 19 Ramadan 1444H, Isnin – Bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Azlan Man tiba di Kompleks Mahkamah Kangar di sini pagi ini bagi menghadapi pertuduhan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009.

Beliau yang berpakaian kemeja biru cerah serta berseluar slack biru gelap tiba bersendirian kira-kira 8.15 pagi dan terus masuk ke Mahkamah Sesyen 1.

Turut hadir bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Kayang Hamizan Hassan dan bekas Setiausaha Akhbar Menteri Besar Perlis, Saiful Daniel Mohd Yusof yang juga bekas calon BN bagi DUN Sena pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Azlan akan menghadapi pertuduhan di hadapan Hakim Norsalha Hamzah.

Azlan diwakili peguam Burhanudeen Abdul Wahid manakala pendakwaan akan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya SPRM, Ahmad Akram Gharib.

Azlan, 64, menjadi ADUN Pauh pada 2013 hingga 2018, sebelum memenangi kerusi DUN Bintong dari 2018 hingga tahun lepas, sebelum tewas pada PRU15.

Azlan yang merupakan Menteri Besar Perlis dari 2013 ke 2022 juga gagal mempertahankan jawatan Ketua UMNO Bahagian Kangar pada pemilihan parti itu, baru-baru ini. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button