Berita Utama

Cuaca buruk berlanjutan hingga esok: METMalaysia

Tanah Tinggi Cameron, Gua Musang antara kawasan berdepan hujan berterusan

KUALA LUMPUR, 13 Jamadilawal 1443H, Sabtu – Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) mengeluarkan amaran hujan berterusan (buruk) di beberapa kawasan di Kelantan dan Pahang sehingga esok.

Dalam satu kenyataan di laman Facebook, MetMalaysia berkata, cuaca buruk di Kelantan membabitkan daerah Gua Musang, manakala di Pahang membabitkan kawasan Tanah Tinggi Cameron, Jerantut, Lipis, Maran dan Kuantan.

Sementara itu, amaran hujan berterusan peringkat waspada pula dikeluarkan untuk beberapa negeri antaranya Kedah, Perak, Pulau Pinang, Kelantan, Terengganu, Pahang, Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya, Negeri Sembilan dan Melaka.

Bagi negeri Perak, Pulau Pinang, Selangor, Terengganu, Kuala Lumpur, Negeri Sembilan dan Putrajaya, amaran itu melibatkan seluruh kawasan di negeri terbabit.

Manakala di Kedah, antara kawasan yang terlibat adalah Kuala Muda, Sik, Baling, Kulim dan Bandar Baharu.

Untuk negeri Kelantan, ia membabitkan daerah Tumpat, Pasir Mas, Tanah Merah, Jeli, Kuala Krai, Kota Bharu, Machang, Pasir Puteh dan Bachok.

“Pahang melibatkan kawasan Raub, Bentong, Temerloh, Bera, Pekan dan Rompin.

“Sementara di Melaka adalah di Alor Gajah dan amaran cuaca ini dijangka berlaku sehingga esok,” katanya.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button