Berita Utama

PRN Johor: Gerakan bakal bertanding lebih 2 kerusi DUN

Bilangan sebenar kerusi akan diumumkan Tan Sri Muhyiddin Yassin

PONTIAN, 16 Rejab 1443H, Jumaat – Gerakan akan bertanding lebih dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor bulan depan, kata Presidennya Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai.

Beliau berkata bagaimanapun, bilangan sebenar kerusi yang bakal ditandingi parti itu akan diumumkan Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 23 Februari ini.

“Pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), Gerakan bertanding (di Johor) satu Parlimen dan dua DUN, kali ini memang kita akan bertanding lebih daripada dua DUN,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis Resepsi Tahun Baharu Cina PN, malam tadi, yang turut dihadiri Muhyiddin dan Ketua Penerangan PN Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Mengulas lanjut, Lau berkata, keputusan jumlah kerusi ditandingi diserahkan sepenuhnya kepada pimpinan PN dan fokus Gerakan ketika ini adalah untuk memastikan kemenangan parti gabungan itu pada PRN Johor.

Pada PRU14, Gerakan yang bertanding atas tiket Barisan Nasional (BN) di kerusi DUN Pemanis dan Bukit Batu, kalah di kedua-dua kerusi.

Gerakan kemudiannya mengumumkan keluar daripada BN pada 23 Jun 2018.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan penamaan calon pada 26 Februari, pengundian awal pada 8 Mac dan 12 Mac sebagai hari pengundian. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button