Berita Utama

Jambatan Kedua Pulau Pinang tawar diskaun tol 30 peratus sempena Aidilfitri

Pemberian diskaun bermula pada Sabtu ini pada 12 tengah malam

BANGI, 25 Ramadan 1443H, Rabu – Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB) menawarkan diskaun tol sebanyak 30 peratus untuk pengguna semua kelas kenderaan yang menggunakan jambatan itu sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini.

Pemberian diskaun itu bermula pada Sabtu ini pada 12 tengah malam hingga 11.59 malam Ahad keesokkan harinya.

Bahkan, pengguna laluan itu juga diberikan diskaun pada 12 tengah malam, 7 Mei sehingga 11.59 malam pada hari berikutnya.

JKSB memaklumkan, pemberian diskaun itu adalah melalui inisiatif yang diumumkan kerajaan dan ia disokong JKSB dalam usaha mengurangkan bebanan pengguna lebuh raya untuk pulang ke kampung halaman bagi menyambut hari raya.

“JSAHMS merupakan pilihan untuk para pengguna keluar masuk dari atau ke bahagian pulau selain merupakan ‘direct dual carriageway’ yang menghubungkan secara terus Batu Kawan ke bahagian utama pulau.

“Ia juga menghubungkan Batu Kawan secara terus ke Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang. Para pengguna akan sampai ke kawasan berkenaan dengan lebih mudah tanpa perlu menempuh kesesakan yang serius,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Selain itu katanya, tidak dinafikan, JSAHMS terletak lebih jauh daripada mod lintasan yang lain.

Namun jika dipertimbangkan dari segi kesenangan para pengguna, JSAHMS adalah alternatif terbaik.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button