Berita UtamaDunia

Kes buli doktor pelatih: Nama individu terbabit diserah kepada KKM

Pengarah hospital, ketua jabatan akan dipanggil kemudian

GEORGETOWN, 10 Syawal 1443H, Rabu – Pulau Pinang telah menyerahkan nama individu yang didakwa terlibat dalam kejadian buli seorang doktor pelatih kepada Kementerian Kesihatan, kata Dr Norlela Ariffin.

Pengerusi jawatankuasa kesihatan negeri itu berkata, nama-nama itu adalah daripada beberapa jabatan, sambil menambah bahawa Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin telah menjawab maklumat itu.

Khairy sebelum ini berkata, pasukan petugas khas telah ditubuhkan untuk meneliti kematian seorang doktor pelatih dan dakwaan budaya buli dalam kumpulan perubatan.

Menteri itu berkata, beliau telah menerima laporan awal daripada ketua jabatan doktor pelatih itu, sementara polis juga sedang menyelesaikan siasatan mereka.

Dalam ciapan di laman Twitter pada hari Jumaat, Khairy berkata, pasukan petugas bebas telah ditubuhkan untuk menyiasat kes itu dan juga budaya buli secara keseluruhan.

Dr Norlela telah mengadakan mesyuarat pihak berkepentingan untuk meneliti isu yang akan melibatkan pelatih dan doktor muda.

Katanya, pengarah kesihatan, timbalan pengarah kesihatan, pengarah hospital dan ketua jabatan akan dipanggil pada peringkat kemudian.

“Semua dapatan daripada mesyuarat ini akan dihantar kepada Menteri Kesihatan, termasuk cadangan dan penyelesaian mengenai cara untuk menyelesaikan isu itu,” katanya.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button