Berita Utama

3 meninggal dunia ketika beratur di pusat mengundi

Polis minta terima apa jua keputusan malam ini

GOMBAK, 24 Rabiulakhir 1444H, Sabtu – Terdapat tiga kes kematian dilaporkan membabitkan pengundi ketika beratur untuk membuang undi hari ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani berkata, ia membabitkan satu kes di Kota Bahru, Kelantan dan dua kes di Johor.

Sementara itu, beliau turut memaklumkan terdapat seorang lelaki dipercayai ada masalah mental membuat kekecohan dengan merampas dakwat serta menolak peti undi di sebuah Pusat Daerah Mengundi (PDM) di Ulu Yam, Hulu Selangor, hari ini.

Lelaki itu dikatakan merampas dakwat daripada petugas dan menolak kotak undi sehingga jatuh.

“Semakan dilakukan mendapati lelaki terbabit mempunyai rekod sebagai pesakit mental,” katanya pada sidang media, hari ini.

Dalam pada itu, mengulas mengenai kesiapsiagaan pihak polis menjelang pengumuman keputusan malam ini, beliau meminta semua pihak supaya menerima apa juga keputusan diumumkan.

“Apa juga keputusan yang akan diumumkan malam ini, kita harap semua pihak menerima keputusan dengan lapang dada.

“Sebagai persediaan, kita pasti sudah bersedia untuk menangani apa juga situasi bagi memastikan keselamatan dan ketenteraman awam terjamin,” katanya.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button