Berita Utama

PRU15: N Sembilan mungkin tidak bubar DUN tahun ini

Tarikh PRU15 kini masih lagi menjadi teka-teki

SEREMBAN, 3 Safar 1444H, Rabu – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) Negeri Sembilan berkemungkinan tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) sebelum Mac tahun depan meskipun tarikh Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15) masih menjadi teka-teki.

Pengerusinya, Datuk Seri Aminuddin Harun, berkata ini kerana masih banyak perkara terutama berkaitan kepentingan rakyat yang memerlukan perhatian dan bantuan ketika ini termasuk memulihkan ekonomi.

“Bila PRU15, masih menjadi teka-teki sekarang tapi saya cadangkan supaya pilihan raya dapat diadakan tahun hadapan, namun ia terpulang pada Majlis Presiden PH untuk menentukan.

“Pada masa ini, rakyat tengah susah dan perlukan perhatian dan bantuan daripada kerajaan…adakan PRU15 ketika ini yang kosnya pasti menelan berbilion ringgit,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri sambutan Hari Kebangsaan 2022 peringkat Negeri Sembilan, di sini, hari ini.

Semalam, media melaporkan Setiausaha Agung PAS ,Datuk Seri Takiyuddin Hassan, dipetik sebagai berkata, tiga negeri diterajui parti itu iaitu Kedah, Kelantan dan Terengganu tidak akan membubarkan DUN lebih awal daripada Mac tahun depan.

Dalam pada itu, Aminuddin, yang juga Naib Presiden PKR, turut senada dengan pandangan itu selain berpendapat tindakan sama perlu difikirkan setiap negeri ketika ini. – Bernama

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button