Berita Utama

ADUN Darau nafi dakwaan lompat parti

Kekal di belakang Shafie Apdal, sokong kerajaan dipimpin Anwar

KOTA KINABALU, 18 Jamadilawal 1444H, Selasa – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Darau, Azhar Matussin menegaskan tidak pernah menandatangani apa-apa dokumen Surat Akuan Bersumpah (SD) untuk bertukar parti.

Ahli Majlis Tertinggi (AMT) Parti Warisan Sabah itu sekali gus menyangkal dakwaan kononnya beliau bersama enam lagi wakil rakyat meninggalkan parti berkenaan.

“Perkara ini tidak betul…Saya tidak pernah menandatangani apa-apa SD bagi tujuan menukar sokongan kepada parti lain.

“Ini hanya sekadar mainan politik sekali gus sengaja menimbulkan isu yang dilihat tidak masuk akal serta hanya mengelirukan rakyat khususnya di peringkat akar umbi,” katanya seperti dilapor media tempatan hari ini.

Azhar berkata, ketika ini semua ADUN Warisan berada di belakang Presiden Datuk Seri Mohd Shafie Afdal, sekali gus menyokong penuh Kerajaan Perpaduan di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Saya akan terus menghormati mandat serta kepercayaan yang telah diberikan kepadanya pada Pilihan Raya Negeri (PRN16) lalu. Kita akan terus memperjuangkan menuntut hak rakyat Sabah yang terkandung dalam Perjanjian Malaysia 1963,” katanya.

Azhar menegaskan, sebagai pemimpin beliau sentiasa mengambil pendekatan untuk tidak mudah terpengaruh dengan orang lain sekali gus kekal bersama kepimpinan sedia ada.

Penafian: Kenyataan berita atau artikel ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Media Isma Sdn Bhd atau Portal Islam dan Melayu Ismaweb.net.

Artikel berkaitan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button